top of page

השגיאות העסקיות שעושים בעלי עסקים


1. היעדר תכנון ו/או תכנון לקוי של צרכי המזומנים של העסק.

זוהי טעות אופיינית למקימי עסק חדש. גם אם יש לך מוצר מעולה, הלקוחות אינם מגיבים אליו מיד. לוקח זמן עד שנוצרת מודעות ודרישה למוצר שלך, עליך להכין כמות מספקת של מזומנים לתחזוקת העסק עד שתגיע לאיזון ולרווחיות. בעסקים קיימים, גם כאשר הם רווחיים, יש תקופות בהן דרישות המזומנים עולות על ההכנסות, היזהר לא ליפול למלכודת "קשיי נזילות" שהביאה לנפילתם של עסקים רבים. עליך לתכנן בצורה מסודרת את דרישות המזומנים בעסק באמצעות הכנת תקציב מזומנים מסודר למשך השנה כולה.


2. אינם דואגים ליצירת מערכת תמיכה ויעוץ.

גם אם אתה המנהל המוכשר ביותר, אינך יכול לדעת הכול ולעשות הכול לבד. דאג לגייס לך עוזרים שישלימו את היכולות שלך. אל תקיף את עצמך באומרי הן, צור בעסקך אווירה של פתיחות והנעה. אווירה בה כל אחד יכול לחוות את דעתו בחופשיות, כך תזכה לשמוע רעיונות טובים מעובדיך ותקבל משוב אמיתי על הרעיונות והתוכניות שלך. לפני שאתה מיישם רעיונות חדשים דאג לקבל משוב וייעוץ מגורמים שמחוץ לעסק שלך, בין אם זה מכרים וידידים שקרובים לתחום או יועצים מקצועיים.


3. נחים על זרי הדפנה.

בעולם המשתנה במהירות של ימינו דריכה במקום פירושה נסיגה לאחור. עליך להיות כל הזמן עם יד על הדופק ועם עיניים פקוחות על מה שמתרחש בשוק. היה ערני למה שעושים מתחריך, עקוב בזהירות אחר מגמות חדשות בשוק, מתחרים חדשים, טכנולוגיות חדשות, שינויים בהעדפות הלקוחות, שינויים במצב הכלכלי במשק וכו'. אל תקפא על שמריך, בצע במהירות ובנחישות את השינויים הדרושים כדי להתמודד עם מצבים חדשים.


4. אינם שומרים על איזון נכון בין עבודה, משפחה ובילויים.

עבודה אל תוך השעות הקטנות של הלילה נחוצה לפעמים בזמנים לחוצים, אבל אם אתה הופך את זה לדרך חיים, אתה יוצר לעצמך בעיות. ניהול עסק עצמאי הוא תפקיד שוחק הכרוך במתחים רבים העלולים לפגוע בבריאותך ובאיכות חייך. דאג לגייס עוזרים להם תוכל להאציל סמכויות ומטלות. אל תהיה "מכור" לעבודה, דאג לחלק את זמנך ואת האנרגיות שלך בצורה מאוזנת בין העבודה לבין המשפחה. הקדש זמן לפעילויות שמרגיעות אותך, כגון פעילות ספורטיבית, תחביבים, בילוי עם חברים, יציאה לנופש וכו'.


5. נכנעים מהר מידי.

כישלונות הם חלק בלתי נפרד מההצלחה! המשפט הזה נשמע לך אבסורדי? במחקרים שנערכו בארה"ב נמצא כי רבים מן היזמים הגדולים ביותר נכשלו שלוש וארבע פעמים עד שהגיעו לעסק שהביא להם הצלחה ופרסום. היחידים שאינם נכשלים הם אלה שאינם מנסים. אז אם נכשלת במשהו, תפסיק לקטר ולבכות את "מר גורלך", קום על רגליך, נער את האבק והמשך לנסות. נחישות וכושר התמדה הם התכונות האופייניות ביותר של המצליחנים הגדולים.


פרסומים נבחרים
פרסומים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי תגית
No tags yet.
bottom of page